Monday 10 December 2012

3 ORANG MODEL DARA SUKA JANDA BAIK..!!!!


Aktiviti Aku Pada 8hb Dis 2012 sabtu

  • Aktiviti aku pada hujung minggu ini tertumpu pada sesi photografi 3 orang gadis cantik ala-ala gadis melayu terakhir melaya 1975....Hehehehhe
  • Aktiviti ini aku rancang dgn abg ipar aku yang boleh dikatakan pakar dalam bidang seni photo, so aku sekadar ingin mendalami ilmu ini yang selama ini aku minati...
  • Foto bermaksud cahaya - Grafi bermaksud melakar atau melukis. Fotografi adalah melakar atau melukis dengan cahaya
  • Tiada cahaya tiada fotografi, ianya hanya berupa sekeping kertas hitam



MODEL 1



MODEL 2



MODEL 3



MODEL DIGANDINGKAN BERSAMA








Gadis desa suka buah manggis




DISEBALIK TABIR PEMBIKINAN PHOTOSHOOT DI WADI HUSSEIN JANDA BAIK

 INI SEWAKTU  FOTOGRAFER SEDANG MENGUJI CAMERA MASING-MASING

 Kakak aku Noridah dan abg ipar ku Saadon

Dari jauh kelihatan tetamu Pak habib (Abah) yang datang dari negara Arab, memerhati kami dari jauh

 Pak Habib(Abah) beramah-mesra bersama fotografer sdr.Saadon

 Perjalanan menuju ke lokasi telah bermula..

 Aku terpaksa jadi budak LIGHTING sementara Adlin sedang merakam gambar aku dari belakang

Di sini aku dapat satu ilmu,tentang kegunaan cahaya dalam bidang penfotoan...wah ayat baru ni..!!



 Sempat juga bergambar dengan tetamu Pak Habib (Abah)

 Tetamu Khas Pak Habib (Abah)

 Anak-Anak Tetamu Pak Habib (Abah)

 Lokasi Rumah Bali

 CANON 5D MARK III



SAADON SAAD (Sifu Photografer)

 FOTOGRAFER BRASCO

 PAK HABIB (Abah)



 Terima Kasih Kepada Uncleseekers Kerana Bersusah Payah Mengambil buah Manggis Untuk Tetamu Yang Hadir..





Pak Habib (Abah)

Uncleseekers

 Disebelah Malamnya Kami Sempat Bergambar bersama Ku Shah sebagai tanda kenang-kenangan



 Terima Kasih Juga kepada Adlin Sofya kerana sanggup bersusah payah mengatur kehadiran rakan-rakannya dalam sesi fotoshoot ini...

Lokasi tangga dalam rumah Uncleseekers

 Uncleseekers sedang menerangkan sesuatu kepada model dan tetamu, sebelum mereka pulang..

Aku sempat juga mengambil beberapa shoot kat dlm bilik operasi Uncleseekers




Kesimpulan aktiviti ini sangat berjaya dan semua gembira apabila dapat mengenali Uncleseekers dengan lebih rapat.Model ini pulang ke K.Lumpur pada pukul 9.00 mlm, selepas menikmati makanan Nasi Lemak buatan kakak aku (Nooridah Ahmad).Sebelum mereka pulang sempat juga Uncleseekers bermain beberapa permainan yang mencuit hati para tetamu ..Aku macam biasalah, akan tidor semalam untuk aktiviti esoknya..

  • 9hb Dis 2012 tetamu dari USA dan Uganda tiba di Janda Baik. Ikuti Artikal seterusnya selepas ini..



Foto By : Amrayy

No comments: