Saturday 15 February 2014

@NajibRazak #UDA JIKA TIDAK BOLEH MENOLONG PENIAGA MELAYU BUBARKAN SAHAJA [PHOTO]


KENYATAAN MEDIA JMM
JMM (W.P) meminta kerajaan untuk mendesak pihak UDA untuk kembali kelandasan asal penubuhan UDA di bawah Akta Pembangunan Bandar 1971. JMM (W.P) melihat UDA sudah tidak releven dan telah jauh tersasar dari objektif asal penubuhan untuk memastikan equiti pemilikan hartanah bumiputra sebanyak 30% di kawasan bandar tidak akan tercapai sampai bila-bila. Disini JMM (W.P) mendesak UDA mengembalikan hak kepentingan orang melayu dengan memberi peluang perniagaan di kompleks di bawah UDA dan membangunkan tanah UDA di Kuala Lumpur melalui pembinaan bangunan mampu milik yang terancang untuk tempoh jangka panjang.

JMM (W.P) meminta pihak SPRM melakukan siasatan terperinci di lot tanah UDA di #348 jalan Bangsar Utama di mana peniaga melayu yang telah lama meniaga dan bertapak di situ telah diusir dengan alasan untuk memberi laluan pembinaan pembangunan bangunan di tapak tersebut.

JMM (W.P) meminta pihak SPRM untuk melihat kontrak penyewaan atau pajakan yang diberikan kepada peniaga baru berbangsa mamak atau India Muslim dan diberikan kuasa autonomi untuk membuka gerai-gerai jualan (sublet) adalah mengikut aspirasi agenda bumiputra.

JMM (W.P) pihak SPRM untuk memanggil semua ahli lembaga pengarah dan kakitangan UDA yang terlibat memberi kelulusan tersebut untuk membuka kertas siasatan (interrogation) sama  ada wujud atau tidak unsur-unsur rasuah yang boleh disabitkan di bawah Akta Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia.

Sekian.
Fauzan Nohd Nor
Pengarah Jaringan melayu Malaysia (W.P)




























P/S: Sudah-sudahlah menyamun harta orang melayu. Pemimpin-pemimpin terdahulu memberi tanggungjawab ini kepada UDA supaya memegang amanah, bukan menjadi orang yang tidak amanah. Bagi aku sikap pemimpin yang tidak amanah inilah yang membuat bangsa melayu susah dan terhimpit dibelenggu perompak-perompak yang makan duit haram.!! Bagi aku pemimpin-pemimpin yang tidak amanah ini terlalu jijik dan meloyakan untuk didampingi oleh bangsanya sendiri. Jangan mempersendakan bangsa kamu sendiri, makbapak kamu didalam kubur tu sedang tersiksa melihat anaknya yang sedang melakukan penganiayaan terhadap bangsanya sendiri..Lagi satu nanti mati kubur berasap bro.!!

AMRAYY

No comments:

Artikel,Video Dan Foto Mungkin Membantu Anda Dalam Pencarian Maklumat..!!!