Friday 2 May 2014

[VIDEO] Macai #BantahGST -Adakah Mereka Faham Tentang #GST??

Rata-rata yang telah datang ke Dataran Merdeka bagi membantah GST tidak faham, apa itu cukai GST.!!
Apa-apa pun anda semua boleh layan Video dari intervew yang telah saya buat..
1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
9
VIDEO GST


AMRAYY

2 comments:

Anonymous said...

Sebenarnya tak perlu nak paham pun..kat malaysia ni tak da satu pun peraturan atau apa2 yg berkaitan kewangan yang akan meyebelahi rakyat..semuanya mengkayakan kroni je dan beberapa kerat je..bukannya setahun dua duduk kat malaysia ni,dah masak sangat dah dengan tindakan kerajaan sekarang ni..org2 kampung mana nak paham gst ni berbelit belit..tapi yg pastinya depa ni le yg kena sbb depa bukan pen7aga tp pengguna..

Anonymous said...

Setelah membaca komen pihak umno yang begitu berkredibiliti, saya berasa insaf dan bertaubat. Mulai hari ini saya akan menyokong gst. Ini azam saya.

Cuma bagi memastikan gst bermanfaat kepada rakyat, saya menyokong penuh jika gst dinaikkan lagi drp 6% kepada 50%. Ini dapat meningkatkan pendapatan negara. 20 billion mana cukup. Kits perlu 600 billion supaya kits dapat menuju negara maju. Jika gst dinaikkan 50% sayalah insan pertama yg akan menyokong. Lebih tinggi gst maknanya lebih baik untuk rakyat miskin. Sudah lama rakyat miskin mengharapkan gst dan akhirnya akan tercapai pd 2014. Cuma yang kita kesal jumlahnya terlalu kecil iaitu 6%. Tapi syukurlah sbb kira sudah naik kerana cadangan asalnya cuma 4%. Jadi dengan rasa rendah diri saya menyeru ia dinaikkan 50% supaya memberi manfaat kpd org miskin yg majoritinya melayu.

Usah hiraukan pendapat pembangkang yg diketuai anwar yg bakal ke penjara sg buluh. Dia tu bukan tau apa2 pasal gst. Tak patut org melayu yg tak sokong gst. Dia tidak tahukah bahawa lagi tinggi gst maka lagi baik utk org miskin terutamanya melayu. Raktat negeri yang maju iaitu Sabah pun sudah sedar dan menyokong gst. Lagi tinggi gst, lagi cepatlah orang miskin Sabah bertukar menjadi kaya raya.

Dengan itu mulai hari ini saya dgn rasa penuh iltizam menyokong gst sekaligus mencadangkan kepada kerajaan supaya gst dinaikkan kpd 50 hingga 60% demi meningkatkan taraf hidup rakyat miskin khususnya org melayu. Rakan2 PR yg belum sedar, marilah kita menyokong gst supaya kerajaan mampu meningkatkan gst pada kadar yg lebih tinggi dan kalau boleh biarlah berjaya mencecah 100% untuk beberapa tahun yang akan datang.