Tuesday 10 December 2013

PENGUMUMAN: PANGGILAN UNTUK PERSERTA




MGPS adalah program latihan bersama dua minggu antara Universiti Muhammadiyah Yogyakarta- Indonesia, Perdana Global Peace Foundation -Malaysia dan Institut Diplomasi dan Hubungan Luar -Malaysia. Program ini direka untuk membawa bersama-sama aktivis bersemangat muda dan pelajar yang berminat untuk resolusi keamanan dan konflik untuk bekerjasama dan mengembangkan pengetahuan mereka untuk menjadi pembuat keamanan aktif. MGPS adalah program latihan keamanan interaktif dan menarik mendedahkan anda dengan dinamik dengan peperangan dan konflik perkauman yang berlaku di Asia Tenggara dan seterusnya.

MGPS membolehkan peserta untuk meneroka pelbagai di seluruh kes, merangka pelan tindakan strategik keamanan , serta membina dan mengukuhkan kerjasama masa depan dalam menggalakkan keamanan global. Program ini melengkapkan anda dengan pelbagai -a pengetahuan dalam memahami isu-isu seperti konflik global , pengurusan konflik , cadangan strategik damai , campur tangan kemanusiaan, hak asasi manusia, antara agama dan dialog antara budaya , dan kemahiran komunikasi pasca konflik .

PERSERTA:
Panggilan untuk peserta terbuka kepada aktivis muda sosial, pembuat keamanan, NGO sukarelawan dan pelajar lepasan ijazah dari negara-negara Asia Tenggara dan seterusnya.
Para peserta bertanggungjawab untuk perbelanjaan perjalanan domestik dan antarabangsa mereka sendiri. Walau bagaimanapun, MGPS menyediakan perumahan , makanan dan pengangkutan tempatan sepanjang dua minggu di Kuala Lumpur.
Para peserta akan dipilih berdasarkan kriteria tertentu manakala geografi , jantina dan keseimbangan pengalaman di kalangan peserta juga mengambil kira.

TARIKH:
17 Februari - 1 Mac 2014

TEMPAT:
Semua program dalam MGPS 2014 akan dijalankan di Institut Diplomasi dan Hubungan Luar Malaysia (IDFR)

PROSEDUR PEMOHONAN:
Aplikasi , CV pemohon ringkas ( maks. 300 perkataan) dan 1 Surat halaman Motivasi mesti dihantar secara online melalui http://mgps.umy.ac.id/registration/
P/S:Jika anda mempunyai sebarang soalan atau pertanyaan, sila drop e-mel kepada mgps@umy.ac.id

AMRAYY

No comments:

Artikel,Video Dan Foto Mungkin Membantu Anda Dalam Pencarian Maklumat..!!!