Monday 23 December 2013

KEPULANGAN WIRA CILIK NEGARA DISAMBUT KELUARGA DI KLIA @NajibRazak @Khairykj @Shabery_Cheek

SEA2013
WIRA BARU NEGARA
Kepulangan Muhammad Nazreen dinanti oleh keluarga di KLIA dengan penuh perasaan gembira dan terharu. Aku bergerak dari K.Lumpur ke KLIA lebih kurang jam 5.00 petang. Melalui maklumat Facebook, Nazreen dijangka sampai lebih kurang jam 7.00mlm waktu Malaysia..

Aku sampai di KLIA Jam 6.45ptg bersama keluarga Muhammad Nazreen dan adik bradik aku yang lain (pakcik dan makcik M. Nazreen) .Sehingga jam 9.00mlm kelibat Muhammad Nazreen tidak nampak .. Penantian yang begitu lama menyebabkan separuh dari keluarga aku balik kerana, esok ada yang bekerja pagi dan ada juga yang mahu pulang ke Negeri Sembilan..

Kerap juga aku naik ke tingkat 5 untuk mendapatkan kepastian ketibaan atlit negara  di kaunter pertanyaan MAS, namun hampa. Oleh kerana tidak pasti ketibaan Atlit negara yang menyertai sukan SEA 2013 di Myanmar, aku dengan  ibubapa Nazreen setia menanti sehingga jam 11malam. Sepatutnya pihak yang bertanggungjawab perlu menghubungi ibubapa atlit dan memberikan penerangan tentang jadual ketibaan atlit supaya kesulitan yang sebegini tidak akan berlaku..

Hasil dari pertanyan aku kepada Nazreen, jadual perjalanan beliau adalah seperti berikut:

-Berangkat dari Myanmar ke Bangkok Thailand jam 2.30pm (waktu Myanmar)
-Tiba di Bangkok jam 4.30pm (waktu Thailand)
-Berangkat dari Thailand ke KLIA Malaysia jam 7.40pm (waktu Bangkok)
-Tiba di KLIA lebih kurang jam 10.30pm (waktu Malaysia)

Walaubagaimanapun kami tetap berasa sangat gembira diatas kepulangan Muhammad Nazreen dengan selamat, walaupun terpancar keresahan di muka ibubapa Nazreen yang menanti sehingga 6 jam disana..

Muhammad Nazreen telah memenangi dua acara kejohanan sukan SEA 2013 dengan meraih 2 pingat emas negara. Beliau merangkul pingat emas yang pertama dalam acara 10m Platform Individu Lelaki dan mengalahkan rakan sepasukannya Ooi Tze Liang.. Manakala pingat emas kedua yang dimenangi oleh Muhammad Nazreen adalah ketika beliau menjuarai dalam acara Platform Seirama Lelaki bergandingan dengan rakan sepasukannya iaitu Ooi Tze Liang yang juga pemenang pingat perak dalam acara 10m Platform Individu Lelaki..Ooi Tze Liang berasal dari Pulau Pinang.

Kisah atlit muda ini akan aku sambung lagi di posting yang akan datang... Layan dulu photo-photo saat menanti ketibaan wira baru negara ini bersama ahli keluarga yang setia menanti kepulangannya..!!!!



Ibubapa Nazreen






Bersama adik sepupunya Putra Ahmad Daniel
Bersama kakak sepupunya Adlin Sofiya
Bersama makciknya ..
Bersama adik sepupunya Puteri Ayu Masliny








 Nazreen bersama adik lelakinya





 Pak Cik dan Mak Cik Nazreen turut menyambut kepulangan Nazreen


 Sebahagian keluarga Nazreen

 Sepupu Nazreen yang mencuba sweaternya.
 Photo sewaktu Nazreen bersama keluarga di rumah.



Secara keseluruhan jumlah pingat yang dimenangi oleh negara kita di acara Sukan SEA 2013 adalah 43 emas, 38 perak dan 77 gangsa.

Rakyat Malaysia turut berasa bangga ke atas kejayaan para atlet yang telah mengharumkan nama negara ini dan mengambil kesempatan berkongsi kegembiraan mengenainya di media sosial.
 AMRAYY


No comments:

Artikel,Video Dan Foto Mungkin Membantu Anda Dalam Pencarian Maklumat..!!!