Monday 11 February 2013

THAILAND AKU DATANG.. PART 1



Kali ini aku ke negara "Gajah Putih"Thailand.Aku keluar dari rumah jam 6.30ptg Jumaat 8hb Feb 2013 menuju ke ERL untuk ke Putrajaya..Nasib baik aku keluar awal kalau aku lambat ERL penuh disebabkan orang balik bercuti Hari Raya Cina..

Kat bawah ni aku semadikan beberapa gambar setibanya aku di sempadan Thailand

Layan jer dulu, nak tulis panjang-panjang takut battery labtop aku habis..Oh ye kat sini aku terpaksa buat kerja upload cepat sebab labtop aku tak boleh cas, cabelnya lain dgn kat Malaysia.

MARI LAYANNNN...

Gambar dibawah ni pada Sabtu 9hb Feb 2013 lebih kurang pukul 7.00 am.


Perjalanan aku bermula disini, untuk langkah pertama dan hari pertama berada di sempadan Thailand



Dalam perjalanan aku sempat memfotokan Kem yang menempatkan anggota polis Malaysia yang berkawal di sempadan Thailand



Pintu masuk sempadan negara Thailand


Ini batu sempadan antara Malaysia Thailand


Aku terpaksalah beratur panjang bersama rakan-rakan yang lain..Fuhyooo penat ooo..!!!



Ini gambar pertama bila aku melepasi sempadan..KFC made in Thailand..!!!


Bandar Dadok




Kenderaan aku bertukar disini. Aku dan rakan-rakan yang lain akan menaiki ven ini untuk meneruskan perjalanan ini ke Phuket


Aku ambil gambar tiang letrik ni sebab, aku rasa pelik lagi, kerana sistem pendawaian sebegini masih digunapakai..hehehehe

Selepas selesai cop passport masuk di imigresen Thailand, aku singgah makan di restoren ni. Udang galah besar-besar tu... 


Kak Jah Restoran


Perjalanan ke Phuket bermula disini..Aku sempat snap beberapa keping gambar sewaktu kenderaan sedang berhenti di persimpangan.


Aku sempat memfotokan kedai penjual getah ini sewaktu kenderaan aku melewati kedai getah ini..


Kenderaan yang membawa aku singgah buat kali pertama di petrol pam ini



Aku suka ambil gambar langit di Thailand..cantik bro..!!




Masih dalam mood mengambil gambar, walaupun kenderaan begerak agak laju sekitar 130km/h




Hetian kedua semua nak pergi melepas..wakakaka..sebelum perjalanan diteruskan ..


Gambar pertama apabila kenderaan yang aku naik kini telah sampai di bandar Phuket

Aku sampai di Phuket jam 9.30mlm 9hb Feb 2013.
Selesai mendapatkan bilik di Hotel Hollywood Inn Love, aku terus turun makan di bandar Phuket

Layannn Jer dulu gambar ni..



Suasana di kedai-kedai makan sekitar Phuket..Memang meriah dan ianya penuh dgn pelancong barat.


Aku yang sangat penat dan letih..Sabar je lah..!!


Gadis-gadis tukang urut bersepah-sepah di sepanjang jalan di bandar Phuket


Rakyat Thailand tidak diganggu oleh penguatkuasa, walaupun berniaga di tepi-tepi jalan..



Ada orang muslim dari Phatani







Selepas makan, aku ke kawasan pusat hiburan di Bangla Street.
Tempat ni memang dahshat..!!!


Aku nampak orang tua ni di tengah-tengah pusat hiburan di Phuket..Sayu jer bila aku tengok mukanye..Sempat juga aku hulurkan sedikit bantuan, buat duit makannye..

Aksi-aksi ini sebenarnya tidak boleh dirakam, tapi aku curi-curi rakam mana yang sempat..Wakakakaka


Kereta Polis Thailand










Tempat ni memang dasyat.. Bila aku berada disini, macam aku bukan berada di Thailand sebab kebanyakkan pengunjungnya terdiri daripada mat-mat dan minah-minah saleh.. Kalau nak tahu kemana lagi aku pergi, esok aku akan masukkan gambar-gambar yang lain pulak..

.... TUNGGU....


FOTO BY : AMRAYY




No comments:

Artikel,Video Dan Foto Mungkin Membantu Anda Dalam Pencarian Maklumat..!!!